Google+ Followers

Sunday, September 14, 2008

seni itu indah







Melukis gambar di atas kanvas mengunakan cat acrylic di antara aktiviti yang melibatkan sentuhan seni. Ini adalah kegiatan atau hobi saya sejak dari zaman kanak-kanak. Setiap karya seni sayadidalamnya terdapat rasa emosi dan ekspresi hasil penyampaian kreator kepada orang yang melihatnya. Setiap kali saya melukis melambngkan kreator hati dan emosi saya. Kemudian dituangkan menjadi karya seni.. Seni calitan didalam setiap garis, warna, dan tekstur menggambarkan suasana hati saya apakah pada masa itu sedang sedih ataupun gembira yang kemudian diterjemah orang yang melihatnya Ekpresi perasaan ini menjadi ia sebuah lukisan yang universal yang dapat dirasakan sehingga saya rasa karya seni menjadi ini sangat bernilaiKepuasan yang saya rasai saat menyudahkan kesemua aktiviti melukis adalah rahsia untuk hidup sihat dan lama. Aktiviti ini memberikan saya kuasa mutlak untuk menentukan apa yang hendak dilakukan. Hal ini seterusnya membuat saya berasa tenang dan puas serta melakukannya dengan jaya

Ketenangan adalah suatu keadaan di mana saya merasa selesa, lega dan bebas dari tekanan perasaan. Ketenangan bebas dari segala kerisauan dan berasa gembira. Rahsia hidup ku seni lukis.Jelas seni itu indah>

4 comments:

H.Dinie said...

memamg orang seni lah madam reziana ni..hehe nice work!jangan lupa lukis gambar kita nanti ye selepas habis course ni.hehe

-Hadi Dinie-

Anonymous said...

hi dinie

thanks for the complement, cuba cuba sahaja.


rezi

Tropic Puppet said...

Nak try pakai cat acrylic jugak la... Belum pernah try lagi... Tengok macam cantik je hasilnya...

Anonymous said...

ia mesti cuba cat ni tahan lama

rezi